Nem, ez nem jelent problémát.
Akkor okozhatna zavart, ha (közel) azonos tartalmakat egy weboldalon belül publikálnánk. Ilyet természetesen nem teszünk, különböző portálokra kerülnek ki a cikkek.
A Google jól ismeri a PR-cikkek, sajtóközlemények működését: teljesen természetes, hogy egy hír vagy tartalom több helyen is megjelenik azonos formában. Gondolj csak arra, amikor egy MTI-hírt több tucat portál szó szerint átvesz – a Google ezt nem bünteti.
Illetve az is természetes, hogy egy blogcikk vendégcikként máshol is megjelenik, vagy egy hírt átvesz és egy az egyben leközöl egy másik médium vagy híraggregátor oldal.
Mi nem találgatunk – minden technikát előbb letesztelünk, majd a bevált megoldásokat építjük be a munkánkba. Egy-egy eltalált PR kampány esetén (amikor 20-30 helyen is megjelent ugyanaz a cikk, linkkel) analitikai eszközökben szépen követhető volt, hogy a kulcsszóra emelkedett a pozíciónk, és ez tartósan így is maradt.
Amit javaslunk:
Ha korlátozott a büdzséd vagy az időd, amit cikkírásra tudsz fordítani, és ritkán készül új tartalom, akkor az általában hatékonyabb, ha azt már több helyre publikálod.
Ha kicsi a büdzsé, akkor tapasztalataink szerint egységnyi összegből – mondjuk 50.000 Ft-tól – jobb, ha megíratsz 1 cikket, és azt publikálod 5-10 helyen, mint ha megíratnál 2 cikket, és 2 helyen jelennél meg.
Tipp: Ha erőforrás hiánnyal küzdesz, és nem akarsz betűre pontosan megegyező cikkeket publikálni, akkor készíts a cikkből pár mutációt: írd át a címet és a bevezetőt, esetleg fogalmazd át a szöveget itt-ott.
Ha a saját blogodon megjelenő cikket publikálsz más portálokra, akkor érdemes behivatkozni blogcikket (X oldalon megjelent, X oldal hozta le, vagy Forrás: weboldalad.hu), hogy a Google is lássa, a Te oldalad a forrás.